Tuesday, December 21, 2010

Käisin Panama piiri ääres

Hommikul hakkasime siis lõunasse sõitma, reisi kestus oli 2 h. Sinna minnes nägin tee ääres tavalist elu. Siinses mõttes tavalist. Elavad need ticod siin nagu murjamid, mingistes väikestes hurtsikutes, seinad paistavad paljudel läbi ja katused on roostetanud plekist. Muidugi on ka jõukamaid, kuid sellist pilti kohtab siiski tihemini minu arvates. Pole just väga palju ringi liikunud veel. Kõikjal on teetööd, sest vihmad, mis siin enne minu tulekut olid, tegid ikka tohutut laastamistööd. Teed lihtsalt on sügavikku vajunud. Nüüdseks muidugi on kõikjal taastatud teid nii palju, et sealt saab üle sõita. Poolel teel käis Jana juustusaiu ostmas, üks oli selline megasuur ja hullult hea. Sihtkohas olime siis umbes 2 h pärast väljasõitu. Näidati mulle koht, kus kokku saame ja nii hakkasingi üksi tuiama. See turg oli meeeeeeletu!!!! Tõesti, seal müüdi kõike. Cucci , Armani ja Lacoste oli kõikjal ja paljudes kohtades küsiti ka krõbedat hinda. Näiteks soovis üks kutt mulle sokutada n-ö Lacoste pluusi, 80 dollari eest :D Ütlesin kohe, et ei ei, siis karjus järgi, et olgu 70.. 60 ja rohkem ma ei kuulnud. Mind vaadati äärmiselt palju, isegi naised jöid mind pikalt vahtima. Vilistamine, signaalitamine ja kommentaarid hakkavad juba tavalisteks muutuma. Aga tõsi, ma ei näinud seal valgeid inimesi, isegi turiste mitte. Kõik olid šokolaadid.
Kuna mul oli aega umbes 2 h ja see teekond sinnani oli meeletu, siis ega ma pikalt kuskil peatunudki, ei hakanud krabama ja mõtlema mingi staffi ostmisele, krabasin vajalikud asjad kaasa ja tulin tulema. Kui kuskil pikemalt vaatama jäin, oli mitu inimest mu ümber ja kõik soovitasid ja pakkusid midagi ja kui öelda neile, et ei tänan, siis nad saadavad sind terve poesoleku jooksul, nad lihtsalt ei mõista, et nad peletavad kliendi ära niiviisi. Poes on nii, et võetakse su kaup ja viiakse sind riietusruumi ukse taha, igal inimesel on oma klienditeenindaja. Ühes kaupluses töötab vist miljon inimest, no tõesõna. Pakkijad, niisama tuiajad, müüjad, kauba väljaladujad, riietusruumi abi jne jne :D Tore küll, kui pakitakse jne, aga need inimesed on hirmus tüütud ja nad ei saa mitte kunagi sellest ise aru.
Tänavapilt oli vinge:D Tolm, rämps, kerjused, müüjad, kõik oli olemas. Aga ma naudin seda ja olen seda vaadates lihtsalt õnnelik, et sündisin Eestis. Tänaval müüakse kõikjal puuvilju, krõpse,igasugu kohalikke snäkke, šaslõkki:) See nimekiri tuleks pikk, mis söögid kõik esindatud on, paljusid ma ei teagi. Igatahes ostsin ühe dllariga ühelt naiselt mingeid puuvilju, siis ma ei teadnud , mis need on. Lihtsalt tundusid maitsvad ja ma tahan ju kõike proovida :D Nii ma siis ostsingi kotikese, lisati sinna soola ja laimimahla. Kokku tuli mingi soolane hapu maitsetu amps:D Nimely oli see vili maitsetu:D Hiljem siis küsisin Janalt, mis see on, ta vaatas ja ütles, et vist toores mango. Ma ei imesta, et sellel siis maitset polnud :D Järgmiseks tahtsin šaslõkki, mind lihtsalt ei huvita, et see on tolmuse tee ääres küpsetatud, kui mingi tõbi tulema peab, siis tuleb nkn:D Siiani olen korras, vaatab, mis edasi saab :D
Pilte ma ei teinud seal, kuna olin üksi ja ei hakanud oma kaamerat kaasa vedama, usun, et sellest oleks ma päeva lõpus ilma olnud.
Hinnad on odavad küll, kuid mitte väga. Muidugi võid dollariga asju saada, aga siis saad neid asju mõne korra vaid kanda ka. Plätud ostsin pooleteist dollariga, mugavad on igatahes, siin löhmerdada aitab küll :D Muiduugi on nt Johnsonsi jms hügieenitarvete hinnad palju odavamad kui Eestis. Ma ei tea, miks ma üldse nii palju asju kaasa vedasin:D Elu õpetab:D Diisli hind tõuseb siingi pidevalt, hetkel on nii, et liiter diislit maksab siin umbes 12 kr. Banaane saab krooni eest, see on vahva:D Ostsin täna 3 banaani ja maksin 3 krooni:D
Tagasi tulles nägin 2 juga, üks neist oli üle 50 meetri, see oli mõnna:) Läheme üks päev külastama ühte, seal saab ujuda ja kose taha ka minna, küll siis teen pilte ka.
Veel käisime ühest kohalikust teepealsest hotellist/restoranist läbi. Tolmuse tee äärel muidugi:) See polnud restoran, kõik oli jube must, müüjal oli selline võrkpluus ja igast august pressis pekki välja:D Päris ausalt:D WC d olid ka hirmsad:D Pott oli s*****, prillaud puudus, lõhn oli meeldiv ja põrand oli tualettpaberit täis :D
Muud vist ei olegi kirjutada väga, hetkel igatahes ei tule pähe. Tiksun siin veel veidi, siis tahan jälle ujuma minna, leidsin võlu öisest suplusest :D
Muah!
Carmen

No comments:

Post a Comment